onsdag, januar 23, 2008

Nye pupper til sommeren?

I helga var vi på shopping i Panama City, og i tråd med at sommeren akkurat har begynt, er det på tide å shoppe bikini. Snart kommer karnevalet også – og derfor er det er samba og strand for alle pengene i butikkvinduene. Vi bringer her noen bilder av siste nytt i strandmote, og legger spesielt merke til at puppene skal være større i år. Faktisk sjokkerende store.

Kanskje avspeiler det at flere og flere kvinner faktisk fikser brystene, og at det derfor er fair nok at utstillingsdukkene avspeiler trenden, tenkte jeg først, men nei. Så store pupper har damene her nede heller ikke!

Jeg likte det ikke. Hadde det vært ei enkelt utstillingsdukke, hadde det liksom vært greit. Det hadde nesten vært morsomt. Men ikke når annenhver klesbutikk putter slike megapupper i vinduet. Da bidrar det snarere til at enda flere jenter føler at de må få seg større pupper. 

Jeg ser for meg interessante diskusjoner med min datter når den tid kommer, hvis det nå ikke skulle vise seg at silikonpupper er helt ut på det tidspunktet.

Bildene er klikkbare for å se dem i full størrelse.










Etiketter: , , ,

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Lurer på når de dukkene dukker opp i vinduene her hjemme. Jeg er redd det ikke er så lenge til.

Bra post, Milton :-)

12:03 p.m.  
Blogger Undre said...

Hæhæhæ!

Noe så absurd!

Det er nesten så man kan lure på om silikonbransjen har kontakta hver eneste butikk og lurt på om de aller vennligst kan få sponse dem med nye utstillingsdukker. Jeg vet ikke hvordan det er med kiropraktorer i Panama, men det er mulig de samarbeider med silikonbransjen om å få på plass de dukkene der i butikkene rundt om kring.

12:29 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Jeg mistenker Milton for å være feminist, Undre. Det gleder mitt hjerte :-)

12:37 p.m.  
Blogger Milton Marx said...

HvaHunSa: Takker. Feminist? Greit nok dét, men da har du skåret bort en del av de mer rabiate elementene fra kategorien.

Undre: Jeg har faktisk sett en stigende trend. Først var det bare et par dukker i hele kjøpesenteret - og de var jo fornøyelige!

Men det blir for mye når klesbutikker flest har en slik. Nå var det vel en tredel til halvparten som hadde en "Parton-dukke".

Men om det er kiropraktorene som står bak er det ikke. Det er snarere helsestudioene. Man kan trene seg til å bære silikonen sin med både stolthet og verdighet!

Silikonpupper er forresten et problem for begravelsesbransjen, har jeg lest i den glimrende avisen Jyllands-Posten: Ved kremasjon begynner silikonet å koke, før det eksploderer. Dette skader på lang sikt krematorieovnene. Man har enda ikke blitt enig om hvem som skal fjerne det.

Men det er jo ikke bare i puppene man legger inn silikon. Det brukes mye ved rekonstruerende kirurgi andre steder på kroppen.

4:01 p.m.  
Blogger 2barnsMamman said...

Oppsiktsvekkende!

Jeg tror ikke jeg hadde gått inn i butikken en gang med sånne dokker i vinduet. Kan umulig være bra for businessen???

6:52 p.m.  
Blogger Milton Marx said...

Jeg tror faktisk ikke at det hemmer forretningene. Men nå er ikke latinoer så voldsomt feministisk anlagt heller.

5:18 a.m.  
Blogger SNEFRID said...

Hei du "vise" mann!

Du store all styrendes sier nå jeg. Er det virkelig mulig?.....Lenge siden verden gikk av hengslene, men at det stod så dårlig til - visste jeg ikke. La oss slå et slag for naturlige varer. Det er saker det...!!!

3:37 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home